Oldal betöltése folyamatban...
Számlaszám: OTP Bank 11735005-20550806
/storage/app/uploads/public/5c1/750/fb5/5c1750fb504c5342361823.jpg

Diósjenői kirándulás

A tiszakécskei gyerekek nagyon várták, hogy kezdetét vegye a diósjenői kirándulás. A szállásra érkezve mindenkit ámulatba ejtett a Börzsöny-hegységerdős területének szépsége, valamint a csendes környezet, a faluszéli nyugalom. A szobák elfoglalása után a gyerekek egy része a közeli Paly Kalandparkba ment, míg a csoport többi tagjaaddig a szálláshelyen lévő udvari medencében fürdőzött, utána csere történt. A programcsokor után a sétálni indultunk, megismerkedtünk a faluval, és annak a mindennapi életébe is betekintést nyertünk ezáltal.A séta során az Öreghegyi Felső pincesoron haladva a Mindenszentek templomához érkeztünk, ahol Lovas Dominik templomi orgonán játszott a csoportnak. A szálláshelyre visszaérve, szabadidős program vette kezdetét. MásnapDrégelypalánkon egy 12 km-es túra soránbevettük a csapattal a helyi várat, ami embert próbáló feladat volt az időjárási viszonyok miatt. A hegytetőn elhelyezkedő várról a természeti viszonyok ellenére is gyönyörű volt a kilátás. Pihenésként, az erdei forrásnál elfogyasztottuk a csomagolt elemózsiát, majd energiát gyűjtve tovább haladtunk az útvonalon. A túrát követőenSzécsénybementünk át, ahol a Forgách-kastélyt néztük meg.A barokk épület mindenkinek nagyon tetszett, ezért sokan vásároltak ajándékot, emlékbe. A szálláshelyre visszatérve a gyerekek a vacsora tálalásáig még lubickoltak egyet a medencében, így igazán jól esett utána az esti lakoma. A csoport nagyobb fiai örömmel fogadták a hírt, hogy a szálláshely biztosított helyet egy spanyol lánycsoportnak is. A két csoport több alkalommal találkozott, a zene összekötötte őket. A magyar gyerekeknél volt citera és gitár,többek között Tonté Robi szórakoztatta az egybegyűlteket. A spanyoloknak nagyon tetszett Robi hangszeres játéka. A külföldiek is megmutatták hagyományaikat, kölcsönkérve a gitárt. Ez a találkozás hatalmas élmény volt az ifjaknak, ugyanakkor az ismerkedés során a gyerekek az angol nyelvet is gyakorolták. Utolsó nap, a hazautazás előtt a Bánki-tónál sétáltunk, ahol a tó felszínére épített pihenőkön ücsörögve élveztük a táj szépségét. Vácon a Székesegyházat néztük meg, és a Duna-partra is lesétáltunk. A három nap tartalmasnak bizonyult, az ezen kiránduláson szerzett élményeket még ma is hallani a gyerekek beszélgetéseiben.