A gyermeknevelés nemes, de nem könnyű feladat, és ez hatványozottan érvényes a nevelőszülőnél, lakásotthonban, gyermekotthonban elhelyezett gyermekek esetében.
A Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató Országos Egyházi Módszertani Intézménye a Védőháló című videó előadássorozatával ötleteket, inspirációt és tudást kíván adni a gyermekvédelmi szakembereknek és minden érdeklődőnek, hogy a nevelés folyamata hatékony, könnyed és örömteli legyen, szakembereknek és gyermekeknek egyaránt.
Meggyőződésünk, hogy nem csak a nevelés végeredménye számít, hanem az a mód és út is, amin azt elérjük. Előadásainkkal szeretnénk hozzájárulni, hogy bővüljön a szakemberek eszköztára és olyan impulzusokat kapjanak, amik segítenek átlendülni a nehézségeken. Mert a nehéz mutatványok a legszebb eredmények elérésének lehetőségét hordozzák magukban, és a nehéz mutatványok alatt mindig jól jön a védőháló.
Sólyom Brigitta, pszichopedagógus, vezető-oktató Alapozó terapeuta, Nild-terapeuta, Homloklebeny-terapeuta két izgalmas fejlesztési módszert mutatott be. Védőháló című előadássorozatának legújabb vendége Szegfű Bernadett, gyermekvédelmi szakember, jógaoktató volt. Országos Egyházi Módszertani Intézményünk Védőháló című előadássorozatának idei első vendége Kepes-Végh Júlia pozitív fegyelmezés oktató volt. Milyen hatása lehet a digitális eszközöknek a gyermekek pszichés fejlődésére és a felnőttek mit tudnak tenni, hogy ezek az eszközök minél kevesebbet ártsanak a gyerekeknek? Lencse Máté játéktervező, pedagógus azt a kérdést járta körül izgalmas előadásában, hogy tudunk-e nemcsak okosan, de jól is játszani. Mi is az a kapcsolódó játék? Mennyiféle módon tudják a szülők, nevelőszülők vagy akár a lakásotthonok nevelői is rekreációs vagy gyógyító céllal használni a játékot és különböző játékos helyzeteket? Kifejezetten nehéz a gyermekvédelmi szakellátásban felnőtt gyerekeknek a megfelelő pályát megtalálni vagy éppen motiválni őket, hogy a számukra ideális pálya irányába induljanak el. Megyeriné Szamosi Ildikó 35 éve dolgozik gyógypedagógusként, jelenleg is enyhe, középsúlyos, súlyos és halmozottan sérült gyerekek oktatásával foglalkozik. A gyermekvédelemben dolgozó szakemberek olyanokkal foglalkoznak, akik születésüktől fogva sok traumát éltek át. Fontos tudni, miként léphetünk közelebb a trauma-tudatos segítségnyújtáshoz. A szenvedélybetegség hátterében gyakran az áll, hogy a szenvedélybetegek nem a probléma megoldását választják, hanem a problémával kapcsolatos érzést változtatják meg. Semmit se helyette, vagy ellene, hanem mindent vele együtt! A hétköznapokban keletkező kofliktusok feloldásában is eredménnyel használható a helyreállító szemlélet. Miért van az, hogy a gyerekek kamaszkorban sokkal nehezebben elviselhetők? Miért nem jólneveltek, miért nem olyanok, amilyennek megálmodtuk őket pici baba korukban? A mesék világa nemcsak a gyermekek számára lehet hasznos a tanulási, szocializációs folyamatok vagy a traumafeldolgozás során. Néha a professzionális segítők is segítségre szorulnak.. A hosszú távú, fokozott érzelmi megterhelés, stresszhatások következtében létrejöhet a kiégési szindróma. Milyen szerepe van az érzelmeknek a személyiség fejlődésében,a tanulásban,a magatartásunkban,a konfliktuskezelésben? Az érzelmi intelligenciának az egész személyiség formálódásában kulcsszerepe van.Homloklebeny-terápia és Sportmanji
Mit keres a jóga a gyermekvédelemben?
Nem akarok kiabálni
Használd tudatosan, hogy ne ők használjanak!
Jól játszani
Kapcsolódó játék – A játék szerepe a gyermekek fejlődésében
Pályaorientáció: Hova tovább?
Az értelmileg akadályozott gyermekek viselkedési és magatartási problémái - Megyeriné Szamosi Ildikó
Traumatudatos gondoskodás - Rózsa Mónika
Őszintén a drogfüggőségről - Gönczi Gábor
Nevelj, ne verj! - Éger Csaba és Szőnyi Lídia
Kamaszokkal az élet... - Dr. Osváth Viola
Mesterterápiás lehetőségek a kiégés prevencióban - Dr. Tandari Kovács Mariann - 1. rész
Mesterterápiás lehetőségek a kiégés prevencióban - Dr. Tandari Kovács Mariann - 2. rész
Miért fontos az érzelmi intelligencia a nevelésben? - Uzsalyné Pécsi Rita Phd - 1. rész